Hosszú távú kiadás vs. bútorozottság

Sokan gondolják az ingatlankiadásból befolyt bevételeket „passzív” jövedelemnek, pedig az ilyen ingatlanok is komoly pénzügyi megfontolásokat, sok törődést igényelnek.

Ezeknél az ingatlanoknál két fő részből tevődik össze a hozam:

1) bérleti díj, amely rendszeresen érkezik, fixen számolni lehet vele, így ez az elvárt hozam kiszámíthatóbb része;
2) értéknövekedésben is bízhat a tulajdonos, azonban ezek a gazdasági és ingatlanpiaci mozgásoktól függnek, így ez a hozam kiszámíthatatlanabb összetevője.

A hozam nem egyenlő a haszonnal. Kiadó ingatlanoknál sokan csak a hozamra gondolnak, pedig egy ingatlan fenntartása nem kevés költséggel is jár, ami csökkenti a hasznot.

Ezen költségek részét képezhetik a bútorok is. Ingatlankiadás előtt minden bérbeadó mérlegel, hogy bútorozottan vagy bútor nélkül, esetleg részben bútorozva éri-e meg jobban kiadni az ingatlanát. Nincs kőbe vésett szabály, függ a lakás elhelyezkedésétől, méretétől, állapotától, célcsoporttól, bérbeadói céloktól.

Tapasztalataim szerint a legtöbb hosszú távú kiadásra szánt lakást azért nem bútoroz be a tulajdonos, mert egyszerűen nem éri meg. A beszerzések, szállítások, összeszerelések időigényesek és költségesek, a bútorok és kiegészítők elhasználódnak, sérülnek, minden bérlőnek mások az igényei, ízlésvilága.

A home staging egyik alapvetése azonban, hogy az üres terekben kevesen látják meg a lehetőségeket. Teljesen üresen, mindenféle dekoráció nélkül hirdetni még a hosszú távú kiadásra szánt ingatlanok esetében sem érdemes. A bérlők is otthont keresnek, nekik is támpontot kell adni a fantáziának ahhoz, hogy el tudják képzelni életüket a falak között.

Home stagerként mindig a funkciók bemutatatására szolgáló bútorozásra és az otthonos életérzést megteremtő dekorálásra bátorítok mindenkit. De mit tehetünk azoknál az ingatlanoknál, ahol ez nem megvalósítható?

Sok a dilemma. Hogyan mutassuk meg az ingatlanban rejlő lehetőségeket, ha az ingatlanpiacnak ebben a szegmensében nem is elvárás a bútorozottság? A kiadó lakások marketinanyagát minden bérlőváltáskor használni kell, tehát hatványozottan fontos a jó hirdetési anyag. De hogyan lesznek jó fotók az ingatlanról, ha nincs bútorozva? További elvárás, hogy ne tévesszük meg a bérlőjelöltet azzal, hogy nem ugyanazt látja személyes megtekintéskor, mint amit a hirdetési fotókon látott korábban.

Mégis hogyan készüljön igényes, informatív és szemet vonzó markatinganyag bútorok nélkül?

Párnákkal is jobb mint sehogy

Akkor is meg kell mutatni egy lakás előnyeit, arányait, szépségeit, a tereket, térkapcsolatokat, ha nincsenek bútorok.
Nálam ilyenkor kapnak szerepet a padlóra dobált párnák…

Sok kritika éri az ilyen stylingot. Nem is vitatkoznék ezzel, a parkettán heverő párnák valóban nem életszerűek, szakmailag sem a legjobb megoldás. De van, amikor az ingatlan felkészítése búrorozás és styling tekintetében eddig tart. Sokszor nem is a rendelkezésre álló forrásokon múlik, hanem a megtérülési számítások támasztják alá a padlón heverő párnák létjogosultságát. Semmi nem indokolja több százezer – akár több millió – forint elköltését bútorokra, ha az nem térül meg.

Bármilyen hihetetlen, de a padlóra dobált párnáknak esztétikai és funkcionális céljuk is van. A jól elhelyezett párnákkal elérhetjük, hogy az üres terekbe egy kis élet és szín költözzön, ugyanakkor az okosan elhelyezett dekoráció segít az emberi agynak abban, hogy viszonyítani tudjon a bútorozhatóság és méretek tekintetében.

A home staging nem lakberendezés

A tudatos felkészítés nem lakberendezés, hanem hatékony marketingeszköz, amellyel a lehető legigényesebben, leginformatívabb módon mutatjuk be a „terméket”, vagyis egy eladó vagy kiadó ingatlant.

Minden projektnél a tulajdonos egyedi céljára fókuszálunk és a rendelkezésre álló forrásokból gazdálkodunk. Ha ezek nem indokolják és engedik meg a bútorozást, akkor én simán bevállalom, hogy parkettára „dobált” díszpárnákkal mutatom meg az ingatlan egy szebb arcát. Az én projektjeimnél eddig bevált…

_______________

Az ingatlanpiac változóban, a vevői és bérlői igények egyre magasabbak. A sikeres ingatlaneladás és -kiadás egyik titka, hogy ki kell tűnni a versenytársak közül, erre szolgálnak a home staging eszközök. Élj a home stagingben rejlő lehetőségekkel, ami minden esetben megtérülő befektetés!

Ha jól jönne egy kis segítség, akkor nézz szét a home staging szolgáltatásaim között és keress bizalommal.

[fotók: Pinterest, Homoki István]