Szentendre Cséby 1.0
Ingatlan felkészítése bérbeadásra
- Szentendre, 2017 január-március
- 48 nm-es újépítésű társasházi lakás, nappali + 1 szoba
- ingatlan felkészítése bérbeadásra: művezetés, lakberendezés, marketing
- fotók: Karajz Melitta, METTA Interiors
Nem klasszikus értelemben vett home staging munka, mégis fontos referencia, hiszen a befektetési céllal vásárolt ingatlanok tipikus esete.
Ahogy a legtöbb újépítésű lakást, ezt is szerkezetkész állapotban vehettem át, ami nagyobb teret engedett a fantáziának. A cél az volt, hogy hosszú távú kiadásra – a lakás kis méretéből adódóan egy vagy két ember részére – részleges bútorozással, a legoptimálisabb ár-érték arányban készítsem fel a lakást. A színek és dekoráció kiválasztásánál az volt a legfőbb szempont, hogy minél időtállóbban, minél szélesebb célcsoportnak megfeleljen a lakás, hiszen ez az egyik biztosíték arra, hogy folyamatosan lakja majd bérlő, ami a költségek és bevételek miatt fontos szempont befektetésre vásárolt lakásoknál.
Lakberendezőként, ingatlantulajdonosként, nőként és anyaként azt gondolom, hogy amikor lehetőségünk van egy ingatlant szinte nulláról kialakítani, akkor hosszú – nagyon hosszú – távban illik gondolkodni. Ahhoz, hogy akár több generáción át is élhető terek szülessenek, egy kis lakás is sok-sok döntést igényel. A szerkezetkész állapotból több hónapos munkával alakult ki a kulcsrakész lakás.
A tervezői és művezetői munka részét képezték: berendezési, világítási és burkolási tervek elkészítése, burkolatok kiválasztása, konyhaterv készítése és egyeztetések az asztalossal, konyhai gépek kiválasztása, fürdőszoba megtervezése, lámpák kiválasztása és beszerzése, dekoráció beszerzése, egyedi beépített szekrények tervezése, kivitelezői művezetés, az ingatlan részleges bútorozása (előszoba, hálószoba, fürdőszoba, beépített konyhabútor).
Marketingfeladatok: hirdetési anyag elkészítése, bérlő kiválasztása.
A hirdetés a legismertebb hirdetőportálon egy napig volt aktív. A megjelenés napján 5 komoly érdeklődő volt, akik egy héten belül mind megnézték a lakást, így nem volt nehéz kiválasztani az ideális bérlőt.
A sikersztori végére egy kis személyes…
Amit máshogy csinálnék: a fotózás! Biztos voltam abban, hogy a lakás gyorsan bérlőre talál profi fotók nélkül is. Ebben teljesen igazam lett, ugyanakkor hosszú távon gondolkodva a következő bérlőváltáskor hiányozni fognak a profi fotók. Az igényes marketinganyagot csak egyszer kell összeállítani, utána már gyerekjáték a lakás meghirdetése. Befektetési célból vásárolt, hosszú távú kiadásra szánt lakásoknál erre is érdemes gondolni!