Karolina Udvar

Ingatlan felkészítése eladásra

  • 2020 november
  • Budapest XI. kerület, Ibrahim utca, Karolina Udvar
  • 40 nm-es társasházi lakás (tégla), nappali + 1 szoba
  • költségek: kb. 1 havi bérleti díj
  • enteriőrfotók: Homoki István

Bizonyos élethelyzetekben a gyors eladás éppolyan fontos, mint amikor az eladási árból hozzuk ki a maximumot. 

Sok évvel ezelőtt a tulajdonosnak ez volt az első otthona, majd mikor már nagyobb lakásban élt, kiadta bérlőknek. Amikor a lakásból a bérlők kiköltöztek, megfogalmazódott a tulajban az eladás gondolata. Volt egy álma: balatoni ingatlanra vágyott, amelyet ennek az ingatlannak az árából szeretett volna finanszírozni. 2020-ban az ingatlanárak a Balatonon szabadultak el a leginkább, így ahhoz, hogy ne kerüljön egyre távolabb a vágyott cél, gyorsan kellett cselekedni

A piac- és célcsoportelemzés után többféle piacrakerülési forgatókönyvet – stratégiát – javasoltam, természetesen mindegyik központjában a megtérülés állt. A stratégiák közötti különbséget leginkább az időfaktor jelentette. Felújítás nélkül általában alacsonyabb haszonnal, de gyorsabban értékesíthető egy ingatlan. Egy felújítási folyamat költségesebb, hosszú hónapokig tart, ugyanakkor a legtöbbször jelentős haszonnal térül meg, hiszen az igényes vevők  értékelik az erőfeszítéseket.  

Mivel a tulajdonos szeme előtt már a balatoni nyaraló képe lebegett, ezért ennél a projektnél időből volt a legkevesebb. Az eladó úgy döntött, hogy minél gyorsabban felújítás nélkül kerüljön a lakás piacra.

Teljes felújítással magasabb hozam lett volna elérhető, de mivel ebben az esetben a gyors eladás volt a cél, ezért nem volt kérdés, hogy kevés forrásból, a rendelkezésre álló adottságokkal és lehetőségekkel gazdálkodva mutassuk meg a lakás egy szebb arcát, hogy minél gyorsabban vevőre találjon.

A lakásban a beépített szekrényeken kívül csak a nagybútorok – ágy, kanapé, asztal, székek – maradtak. Az eladó nem vásárolt új bútorokat és dísztárgyakat, hiszen nem akart magával vinni semmit, élt azonban a dekorációbérlés lehetőségével arra az időtartamra, amíg a lakás vevőre talált.

Teljes körű takarítás után minden helyiségre kiterjedő styling következett a tőlem bérelt dekorációs elemekkel. Ettől a terek megteltek élettel, hangulattal, ugyanakkor semlegesek, személytelenek maradtak. Ezután jöhetett a marketinganyag összeállítása: profi fotók, hirdetési szöveg, alaprajz, berendezési rajz, emlékeztető. 

Az ingatlant a tulajdonos saját maga értékesítette. A lakás 4 hét alatt – kedvezőtlen piaci körülmények között – magas piaci áron kelt el.

A home staging célja általában az, hogy eladás vagy bérbeadás előtt az ingatlan legszebb arcát mutassuk meg, de sok olyan élethelyzet van, amikor a rendelkezésre álló források ezt nem engedik. A jó hír az, hogy minden ingatlannak van az éppen aktuálisnál szebb, vonzóbb állapota, amelyet akár kevés forrásból (idő, energia, pénz) gazdálkodva meg lehet mutatni. Ilyenkor sincs szemfényvesztés, nincsenek eltitkolt hibák, egyszerűen csak a meglévő állapotot mutatjuk meg a lehető legízlésesebben. A mai magyar ingatlanpiacon sokszor már ez is elég ahhoz, hogy kitűnjön az ingatlan a versenytársak közül, így gyorsan, jó áron találjon vevőre. 

A felkészítéssel elért haszon: gyors eladás és kb. +10% hozam

Galériaelőtte-utána

Minden ingatlannak története van. Megtisztelő, ha én is a történet része lehetek.

Keress bizalommal és örömmel segítekértékesebbé tenni az ingatlanodat!