Karolina Udvar
Ingatlan felkészítése eladásra
- Budapest XI. kerület, Ibrahim utca, Karolina Udvar
- 2020 november
- 40 nm-es társasházi lakás (tégla), nappali + 1 szoba
- költségek: kb. 1 havi bérleti díj
- enteriőrfotók: Homoki István
Bizonyos élethelyzetekben a gyors eladás éppolyan fontos, mint amikor az eladási árból hozzuk ki a maximumot.
Sok évvel ezelőtt a tulajdonosnak ez volt az első otthona, majd mikor már nagyobb lakásban élt, kiadta bérlőknek. Amikor a lakásból a bérlők kiköltöztek, megfogalmazódott a tulajban az eladás gondolata. Volt egy álma: balatoni ingatlanra vágyott, amelyet ennek az ingatlannak az árából szeretett volna finanszírozni. 2020-ban az ingatlanárak a Balatonon szabadultak el a leginkább, így ahhoz, hogy ne kerüljön egyre távolabb a vágyott cél, gyorsan kellett cselekedni.
A piac- és célcsoportelemzés után többféle piacrakerülési forgatókönyvet – stratégiát – javasoltam, természetesen mindegyik központjában a megtérülés állt. A stratégiák közötti különbséget leginkább az időfaktor jelentette. Felújítás nélkül általában alacsonyabb haszonnal, de gyorsabban értékesíthető egy ingatlan. Egy felújítási folyamat költségesebb, hosszú hónapokig tart, ugyanakkor a legtöbbször jelentős haszonnal térül meg, hiszen az igényes vevők értékelik az erőfeszítéseket.
Mivel a tulajdonos szeme előtt már a balatoni nyaraló képe lebegett, ezért ennél a projektnél időből volt a legkevesebb. Az eladó úgy döntött, hogy minél gyorsabban felújítás nélkül kerüljön a lakás piacra.
A lakásban a beépített szekrényeken kívül csak a nagybútorok – ágy, kanapé, asztal, székek – maradtak. Az eladó nem vásárolt új bútorokat és dísztárgyakat, hiszen nem akart magával vinni semmit, élt azonban a dekorációbérlés lehetőségével arra az időtartamra, amíg a lakás vevőre talált.
Teljes körű takarítás után minden helyiségre kiterjedő styling következett a tőlem bérelt dekorációs elemekkel. Ettől a terek megteltek élettel, hangulattal, ugyanakkor semlegesek, személytelenek maradtak. Ezután jöhetett a marketinganyag összeállítása: profi fotók, hirdetési szöveg, alaprajz, berendezési rajz, emlékeztető.
Az ingatlant a tulajdonos saját maga értékesítette. A lakás 4 hét alatt – kedvezőtlen piaci körülmények között – magas piaci áron kelt el.
A home staging célja általában az, hogy eladás vagy bérbeadás előtt az ingatlan legszebb arcát mutassuk meg, de sok olyan élethelyzet van, amikor a rendelkezésre álló források ezt nem engedik. A jó hír az, hogy minden ingatlannak van az éppen aktuálisnál szebb, vonzóbb állapota, amelyet akár kevés forrásból gazdálkodva meg lehet mutatni. Ilyenkor sincs szemfényvesztés, nincsenek eltitkolt hibák, egyszerűen csak a meglévő állapotot mutatjuk meg a lehető legízlésesebben. A mai magyar ingatlanpiacon sokszor már ez is elég ahhoz, hogy kitűnjön az ingatlan a versenytársak közül, így gyorsan, jó áron találjon vevőre.
A felkészítéssel elért haszon: gyors eladás és kb. +10% hozam