Bíbor

Ingatlan felkészítése eladásra

  • 2021 november
  • Budapest XIV. kerület, Bíbor utca
  • 32 nm-es tégla társasházi lakás
  • felkészítési idő: 6 hét
  • felkészítés költségei: 1,5%
  • értéknövekedés: gyors eladás, 6,5% extrahaszon
  • enteriőrfotók: Homoki István

Nincs lehetetlen csak tehetetlen…

Ennek a kislakásnak a hirdetése fél évig parkolt a legnépszerűbb ingatlanhirdetési portálon. Tudatos tervezés hiányában gyenge fotókkal, nem a célcsoporthoz szóló hirdetési szöveggel. Fél év alatt talán ha egy ígéretesnek tűnő személyes megtekintés volt, de abból sem lett üzlet, mert kiderült, hogy az érdeklődő csak ingatlanturista, aki passzióból jár lakásról lakásra alkudozni. Vannak ilyenek, nincs jobb elfoglaltságuk.

A lakás nem volt felkésztve, eladóként nehéz volt képviselni az előnyeit, nagyon áron alul lehetett volna csak eladni. Vagy lehet, hogy ekkor igaziból még meg sem született az eladási döntés? Amíg nincs meg az eladóban a 100%-os döntés, addig az értékesítési folyamat is döcögősen halad.

A lakás tulajdonosa közvetlenül még nem találkozott a home staginggel, de egy jóbarátja lakáskiadásánál már látta működni. Ezek után gondolkodott el azon, hogy érdemes lenne megpróbálni. Továbbra is szkeptikus volt kicsit, de úgy érezte, hogy a fél éves sikertelenség után csak kedvezőbb irányba fordulhatnak a dolgok.

A lakásban találkoztunk először személyesen, ahol akkor már csak két fenyőbútor árválkodott, rajtuk sok személyes aprósággal. A lakás egyéb adottságai sem voltak túl kedvezőek: felújításért kiáltottak a nyílászárók, a konyha, fürdőszoba, és a falakra is ráfért volna egy festés vagy újratapétázás.

Az egyedi élethelyzet itt sem engedett nagy fantáziát a felkészítésnek: szűk költségvetésből, mindenféle felújítási munka nélkül kellett kihozni az adott állapotból a legjobbat. Szerencsére ez az egyik kedvenc kihívásom!

A tulajdonos lelkiismeretesen, időt és energiát nem sajnálva, munkája mellett megtett minden tőle telhetőt azért, hogy a lakás az adott állapotában a legszebb arcát mutassa. Dobozolt, selejtezett, bútorokat vásárolt, várta a szállítókat, összeszerelt, takarított. 6 hét munka után jött el a styling és profi fotózás ideje, hogy másoknak is megmutassuk a lakásban rejlő lehetőségeket.

A lakás nem volt tökéletes állapotban – ami nem is lett eltitkolva -, mégis új bútorok kerültek bele. Felesleges pénzkidobásnak tűnik, mégis van rá magyarázat. A felújítandó lakás bebútorozása több okból volt szükséges:

  1. az üres lakásokban nem látják az érdeklődők a lehetőségeket, nem érzik a méreteket, arányokat, bútorozhatóságot, amitől elbizonytalanodhatnak;
  2. egy lakásnak sok funkciótkell betöltenie, ezek helyét mind meg kell mutatni a vevőnek ahhoz, hogy jobb eséllyel mondjon igent a mi ajánlatunkra: láttassuk vele, hogy hol van a társalgás, pihenés, tévézés, étkezés, tisztálkodás, otthoni munkavégzés, tárolás helye;
  3. egy bútorozott lakás vonzóbb, hangulatosabb, esztétikusabb, jobban dekorálható, ami ahhoz az életérzéskialakításához fontos, amelyet a célcsoportunk keres egy otthonban;
  4. soha nem tudhatjuk, hogy a vevőnk milyen élethelyzetben van, ezért ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy a felkészített lakás pont úgy kell, ahogy van, vagyis a felújítandó állapot ellenére a bútorokkal vásárolják meg. 

 Ennél a lakásnál az egy légtérben a funkciók kijelölése így történt: 
– a kinyitható kanapé többfunkciós megoldást kínált társalgásra, tévézésre, pihenésre;
– a dolgozóasztallal megmutattuk, hogy az otthoni munkavégzésnek is van helye;
– a lakásban maradt fenyőbútorokkal meg tudtuk mutatni, hogy hol lehet a helye egy nagy tárolószekrénynek;
– a teljes értékű négyszemélyes étkezőasztal mellett baráti, családi étkezéseket, beszélgetéseket lehet elképzelni.

Persze benne volt a pakliban, hogy a bútorok sorsáról eladás után tovább kell majd gondolkodni, ami már senkinek nem esik jól, de a számok bizonyítják, hogy megéri a befektetett időt, energiát, pénzt. Ennél a lakásnál erre sem volt szükség, úgy vették meg, ahogy volt, bútorokkal, dekorációval. A home staging mindig a vevőről szól! Ismét bebizonyosodott, hogy a felkészítésnél mindig el kell vonatkoztatnunk a saját személyes igényeinktől, mert nem vagyunk egyformák, mindenki mást keres egy lakásban. 

Nem húzom tovább a sztorit, újabb happy end: a lakást a tulajdonos maga értékesítette, a hirdetés megjelenése utáni napon az első érdeklődő pár megvette a vágyott álomár felső határán. 

A kisördög mindenkiben benne van. Az ilyen gyors és sikeres projekteknél mindig felmerül a gyanú, hogy nem áron alul került-e értékesítésre az ingatlan. A munkám része a pozícionálás és árazás is, amely során megvizsgálom az ingatlan helyét a versenytárak között az adott piacon, illetve sok-sok tényezőtől – állapotától, lokációtól, adottságoktól és lehetőségeitől – függően meghatározom azt az árat, amennyit valóban ér az ingatlan. Az ártárgyalásokon ez az összeg magabiztosan képviselhető, kevés alkunak enged teret.  

A home staging ismét win-win szituációt eredményezett. A vevők pont ott, pont ennyi pénzért, pont ilyen lakást kerestek befektetési céllal. Első körben felújításban sem gondolkodtak és nagyon örültek az új bútoroknak, hiszen azonnal kiadható volt a lakás. A tulajdonos boldog és elégedett volt, hogy végre lezárhatta a hosszúra nyúlt értékesítési folyamatot és továbbléphetett.

Értéknövekedés: gyors eladás, 6,5%-os extrahaszon

Galériaelőtte-utána

Minden ingatlannak története van. Megtisztelő, ha én is a történet része lehetek.

Keress bizalommal és örömmel segítekértékesebbé tenni az ingatlanodat!