Tahitótfalu
Ingatlan felkészítése eladásra
- Tahitótfalu, 2018 október
- gyedi tervezésű 310 nm-es kertes családi ház, nappali + 4 szoba
- minimális költségvetésből
- enteriőrfotók: Homoki István
Egyedi ingatlan, kevés érdeklődő? A home staging ilyen esetekben is segíthet!
Az egyedi, egy konkrét család igényeire szabott és álmai szerint tervezett és kivitelezett ingatlant talán a legnehezebb eladni. Ez a tahitótfalusi ház pont ilyen volt. Impozáns terek, nagyvonalú térszervezés, hatalmas belmagasság, galéria, kandalló, medence, duplagarázs, szép kert szerepeltek a hirdetésben. Ez mind jól hangzik, mégis két évig állt a ház eladóként a piacon anélkül, hogy komoly érdeklődő lett volna rá. Persze nem segítette az értékesítést az sem, hogy a ház tele volt személyes tárgyakkal és az ingatlanközvetítő sem tálalta gusztusosan a „terméket”. Rossz fotók, semmitmondó hirdetés…
Egyik rokonom szólt a tulajdonosnak, hogy van ez a home staging, egy próbát talán megérne, veszítenivaló nincs vele… A tulaj nem hallott korábban a tudatos felkészítésről, mégis nyugodt szívvel adta át a kulcsot. Azóta is hálásan gondolok rá, hogy esélyt adott nekem és a home stagingnek.
Az ingatlant továbbra is részlegesen lakták, a ház több helyisége bútorozatlan volt. Mivel nem volt lehetőség még festésre sem, vagy az üres helyiségek bútorozására, ezért az volt a feladatom, hogy a házat az aktuális állapotában tegyem piacképessé és mutassam be a legszebben.
Tudtuk, hogy a személyes megtekintők közül nagy eséllyel beleszeret majd valaki a házba, hiszen az egyedisége ellenére sok extrával, jó minőségben épült. Csak el kellett érni, hogy minél több személyes megtekintés legyen. A semmitmondó hirdetések, rossz fotók sajnos inkább elriasztják az érdeklődőket, minthogy segítsék az értékesítést. A felkészítési munka stylingból és profi fotózásból állt, összesen három napot vett igénybe. Ezzel a pár napos pakolással, dekorálással, profi fotókkal ugyan nem hoztuk ki a házból a maximumot, mégis sikerült elérni, hogy az ingatlan piacképes állapotba kerüljön. Ennyit mindenképpen érdemes megtenni, ha azt szeretnénk, hogy a hirdetésünk ne csak parkolópályán heverjen, hanem aktív szereplője legyen az aktuális adásvételi piacnak.
A jól összeállított marketinganyaggal a tulajdonos maga hirdette meg a házat. Bár még így is további öt hónapig volt a piacon, végül az akkori piaci árakhoz képest 10%-kal magasabb áron sikerült értékesíteni, ami sok millió forint extrabevételt jelentett a tulajdonos nagy örömére.
A felkészítéssel elért értéknövekedés: +10%